måndag 2 juni 2014

Över 100 mil

Cyklat 110,7 km idag och satt på cykeln under 7 timmar och 36 minuter. Det gav en snitthastighet på 14,5 km/tim
Totalt 1033,1 km

Startade idag 6:40 och till en början gled allt på bra men när jag kom för bi Storå började en backe som inte slutade en bit efter Stråssa. En backe på ca en mil. Sedan gled det kraftigt nedför till Ramberg och strax därefter kom jag in på en grusväg som också gick rakt upp, upp, upp, UPP. Slutade efter dryga milen och på gruset blev allt än jobbigare. Varm var det också så det gick åt en del vatten. Sedan från Kloten rullade det på riktigt bra hela vägen till Barkens konferensanläggning strax före Smedjebacken. Anläggningen här är i kombination med campingen.  Ett fint ställe. Jag firade ankomsten hit med att ta ett dopp i sjön och därefter en schweizerschnitzel och en stöl. Gissa om det satt fint.
Den här stäckan bestod mest av skog med ett fåtal inslag av vackra vyer över sjöar.
Nu har jag alltså cyklat mer än 100 mil och är inne i Dalarna. I morgon är målet Falun



 

4 kommentarer:

  1. Mycket bra kämpat!
    Fint med lite backträning inför kommande strapatser.
    Hur mycket vatten petar du i dig på en 10 mils etapp ungefär?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles för lite skulle jag tro, ca 3 l

      Radera
  2. Åh herregud. Det var väldigt lite.. Jag häller i mig allt mellan 5 - 10 liter om dagen, ändå behöver jag inte pinka men än en gång på hela dagen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tror du jobbar mycket hårdare än jag

      Radera