söndag 15 juni 2014

Nu har jag lämnat Lappland för en stund

Cyklat 70,8 km nyttjade 4,59. Snitthastighet en blev idag 14,1 km/tim
Totalt 1876,5

Det är fortfarande kallt om än denna natt var lite mildare. Jag kom iväg i skaplig tid 7:40 och dagens etapp var trevlig. Fortfarande fantastiskt fint väg. Ut ur Lycksele ledde en cykelväg på grus som gick längs Umeälven. Vägen upp till Rusksele (vilket namn) gick uppför och det var rätt mycket skog. Att stanna och stå still i den skogen som är helt tyst och se lite skog bakom och bakom den är en magisk upplevelse, så underbar tystnad kan vara. Från Vormträsk blev det lättcyklat och det flöt på rätt bra. Jag såg fram mot nästa camping som var Ränuddens camping men det blev en besvikelse. Slitet och inte i ordning men ända en camping med toa dusch. Kokade lite nyponsoppa när jag kom fram och till kvällen blir det bullen eller gulaschsoppa
Nu är jag alltså i Norsjö och har också lämnat Lappland för att komma igen dit när det är dags för spurt.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar