fredag 20 juni 2014

Midsommarafton i mitten av Norrbotten

Cyklat 79,6 km idag och satt på sadeln i 5 timmar och 34 minuter. Snitthastigheten blev 14,2 km/tim
Totalt 2200,5 km

Jag styrs mycket av väderprognosen nu och den sa i gårkväll att nattens regn skulle upphöra vid nio- tiotiden men när jag vaknade vid fem var det uppklarnande på gång. Jag gjorde mig i ordning och det bar iväg från Bodens fina camping redan klockan halv sju. Det var inte mycket att se efter vägen så det blev inte mycket foton tagna. Älvar, åar och andra vattendrag har jag nog med bilder ifrån. Lika så insjöar och skogar. Vägen upp till Morjärv är ganska plan och lättcyklad men motvinden stretar emot och håller igång den mentala skärpan. När jag var nästan framme dök dock ett par renar upp. Jag har ju bara sett en ren så här långt på den här resan. Vid campingen stod det dock en ren till och betade i dikesrenen och när jag närmade mig började den flytta sig upp på vägen och gick mot campingen. I samma stund mötte den två kvinnor med varsin hund och en barnvagn och ett litet barn. Den ena hunden fick syn på renen och satte fart efter den. Matte skrek efter den men hunden och renen satt fart efter vägen där bilar kom och väjde undan och efter en kort stund kom dock hunden tillbaka och allt ordnade sig.

Jag köpte sill, korv och öl i coop-butiken och dagens midsommaraftonmiddag fick bli ett stort mack kalas med sillmackor och korvmackor. Inte så tokig middag faktiskt för en smögåsnisse som jag. Jag åt en tomat också.

Avslutade kvällen med att titta på Italien - Costa Rica i folketshusampingens tv-rum.


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar