tisdag 3 juni 2014

Över Dalälven

Cyklat 74,1 km under tiden 5 timmar 34 minuter. Snitthastighet 13,1 km/tim
Totalt 1107,2 km

Ut på lite större väg idag. Vid Getbo norr om Smedjebacken visade Sverigeledskylten inte lika som kartan, jag litade dock på kartan och jag kom rätt. Förmodligen har leden dragits om just här av någon anledning som inte jag känner till. Det går upp och det går ner och det är skog och det är sjöar. Från Naglarby till Torsång följde jag Dalälven. En härlig cykling och vädret fortsätter att vara fint men det mulnar på och yr hotar med regn fram på natten. Det är ju ok att det regnar på nätterna. Genom Falun fick jag trixa mig fram lite då det som på så många andra ställen byggs om även här. Campingen Lugnet är modernt och så men ingen härlig naturupplevelse direkt. Men det är ju skönt att duscha och byta kläder.
Efter att jag slagit upp tältet och packat upp, upptäckte jag att bakdäcket börjar bli ganska nött. Måste försöka få tag på någon cykelverkstad som kan byta däcket innan det händer något. Jag hoppas klara mig fram till Bollnäs.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar