söndag 8 juni 2014

Delsbo

Cyklat 79,4 km under 5,06 timmar. Snitthastighet 15,5 km/tim.
Total 1314,1 km

Efter några underbara dagar med att träffa Birgitta, hotellboende, god mat så var det dags att fortsätta resan idag. Min första tanke var att ta det lugnt idag och bara cykla några mil till Orbaden strax norr om Arbrå. Men det flöt på, utvilad som jag var och vädret var perfekt. Varmt och till en början mulet. Jag beslutade mig därför att köra direkt till Delsbo som var mitt mål i morgon. Vägarna var fina med få backar. Endast backen upp från Nordsjö som enligt en ortsbo kallades för Kalvbacken var riktigt jobbig, brant ca en kilometer. Framme vid Delsbo så hittade jag campingen som ligger fint nere vid en liten sjö. Efter att jag rest tältet cyklade jag in till centrum (en vägkorsning) och åt en laxplanka på den lokala pizzerian. Handlade lite bröd, risifrutti och lite frukt inför frukost och morgondagens etapp. Räknar med att landa runt Hasselatrakten då om jag hittar något ställe att bo på.
Från eftermiddagen sken det upp och det blev en helt underbar kväll




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar