lördag 31 maj 2014

Möte med barnbarnen i Askersund

Cyklat 67,2 km under 4 timmar och 41 minuter vilket ger en snitt hastighet på 14.3 km/tim
Totalt  826,7 km

Startade tidigt för att komma till Askersund i rimlig tid där två av mina fem barnbarn skulle komma och hälsa på. Resan gick mycket lätt då det mesta var slät mark och ett trevligt landskap att färdas igenom. Kanske inte så mycket att se men det kändes bra att efter ett par dagars vila vara ute på vägarna igen. Den lilla herrgården Godegård var trevligt att se med de gamla mangårdsbyggnaderna som löpte på sidan av vägen in mot huvudbyggnaden. Jag avvek lite från Sverigeleden för att komma till Askersund och slippa cykla tillbaka. Jag tog vägen över Zinkgruvan och till min stora förvåning var den i full drift. En jätte anläggning mötte mig där mitt i skogen. Först trodde jag hamnat i Ryssland när jag såg det höga tornet med stjärnan.
Efter en kort stund på Per Gustavsson camping ute på Husabergs udde så dök de små fina ugnarna Orion och Millwa upp. Med deras pappas hjälp åkte vi in i deras bil till Askersund och fikade och gick runt och tittade där i det trevliga lilla samhället.

Tillbaka igen vid tältet så kom det några få droppar regn annars var vädret fint med några få moln som svepte förbi.  
Vipps så är jag nu inne i Närke J






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar