fredag 30 maj 2014

Vila i Motala

Nu har jag enligt plan tagit två vilodagar. Det skulle skett i Alvesta och  Vimmerby men det fick bli Linköping och Motala istället. Trots det ligger jag 3 dagar före min färdplan. Tanken var att jag skulle lämna Motala den 2 juni nu blir det den 31 maj. Känns bra att ha när jag närmar mig norrlands backar.

Jag gick ner till centrum idag för att försöka hitta ett nytt geleskydd till sadeln men Motalas cykelaffär förde inga sådana då de inte tyckte det var bra, de påstod att de utvecklade friktion och skapar värme. De hade däremot sadlar med inbyggd ”gele”. Jag hittade ytterligare en cykelhandlare Hasses cykel med samma resultat. Så nu får det väl bli att köra utan.
Jag vandrade vidare runt lite här och där och det var mycket trevlig. Jag har aldrig vart i Motala tidigare och jag konstaterade att det är en mycket trevlig liten ort med stort utbud på sevärdheter, restauranger kaféer m.m.  Mysigt helt enkelt.

Nu är det bara vila som gäller för resten av dagen. I morgon blir det att i tidig morgon sätta kurs mot Askersund.


2 kommentarer:

  1. Biltema har geleskydd, om man vänder dem om och sitter på den räfflade sidan är dom bra. Gert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, då skall jag hålla ögonen öppna efter Biltema.
      Det funkar dock hyfsat ännu.

      Radera