torsdag 29 maj 2014

Linköping - Motala kanonsträcka

Cyklat 60,5 km och höll på med det i 4 timmar och 32 minuter vilket ger en snitthastighet på 13,2 km/tim
Totalt 759,5 km

Nu har jag lämnat IFS, Lasse Winnerbäck och Cloettas födelsestad Linköping, för att få en fantastisk resa efter Göta kanal till Motala. Om ni har tid och möjlighet cykla den biten helt fantastisk. Lugnt och skönt efter kanalen med ett fåtal mötande båtar, människor som joggar, cyklar, går, metar. Solen flödade och värmen kom så småningom.
I Motala tog jag in på ett av mig förbokat vandrarhem (Rex rumsuthyrning) som ligger efter Östermalmsgatan. Helt ok, lugnt och fint. Var nere vid hamnen en sväng och åt pannbiff med lök och kokt potatis, oj vad gott det var. Nu skall jag bara slappa och vila här i morgon för att sedan med förnyade krafter ge mig vidare norr ut. Jag har åkt en del på tvären (väst-ost och ost-väst) så här långt men från Motala går färden i stort rakt norrut hela vägen till målet



5 kommentarer:

  1. Tjenare njutaren!
    Kommer du att cykla genom Örebro? (Min hemstad)
    Och i så fall när?

    SvaraRadera
  2. Stefan, livsnjutning är väll livets mening?
    Nej, jag kommer att cykla Askersund, Nora, Smedjebacken osv

    SvaraRadera
  3. Ok.. När tror du att du kommer att vara där?

    SvaraRadera
  4. Men måste du inte enl. all logik genom Örebro då?
    Eller är jag helt ute och cyklar... Hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt nu gällande plan skall jag vara i Nora på söndag 1/6 em/kv. Startar sedan måndag morgon för vidare färd mot Smedjebacken.
      Jag följer Sverigeleden och den håller sig till mindre cykelvänliga vägar med fin natur. Den går från Askersund mot Vretstorp vidare mot Fjugesta, Garphyttan och till Nora. Alltså väster om Örebro.

      Radera