fredag 23 maj 2014

Letade övernattning

Cyklat 106,6 km vilket tog 7 timmar och 20 minuter och gav en medelhastighet på 14,5 km/tim

Startade 7:15 och lade nyckeln till toan och duschen i brevlådan hos campingvärden. Det blev en del banvallsleder även idag vilket är trevligt och lättcyklat. Färden gick först fram till Urshult där jag missade avfarten och cyklade fel ett par kilometer. Men sedan på öarna över sjön Åsnen. En mycket fin och härlig led. Såg ett par riktigts stora fiskar när jag rastade vid en brygga. Sedan gick vägen mot Alvesta. Den var mycket lätt och där fick jag upp farten lite. Skönt att bara sitta och lätt trampa på. I Alvesta åt jag lunch på Café St Clair, toppen god fiskgryta med lite goda röror till plus rikligt med sallad. Handlade lite på Willys och drog vidare mot Åby där jag hoppades på en fin camping och min tanke var att enligt plan vila där en dag. Det visade sig dock att campingen var i stort ur funktion och ägaren var inte hemma. När jag talade med en granne så föreslog han att jag skulle tälta nere vid slussen eller på hans tomt. Jag avböjde dock och sökte mig vidare. När jag tiggde till mig lite vatten vid Åby gård föreslog damen där att jag skulle försöka med badet vid Rottne och så fick det bli. Tyvärr var inte det öppet där heller men det såg trevligt ut så jag slog upp mitt tält. Har just ätit en burk Bullens korv idag med plus en kexchokladkaka till efterrätt. Så blev mitt fredagsmys.
Just nu sitter en koltrast och sjunger för full hals i toppen på tallen bredvid mig.
Vädret är fortsatt soligt och idag extra varmt, sådär 28 grader. Ett bad i sjön Innern vär välkommet när tältet var rest





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar