tisdag 20 maj 2014

Cykeln har kommit och jag är i gång

Cyklat 75,2 km på 5,17 tim snitthastighet 14,3 km/tim

Vaknade vid sju tog det lugnt duschade, åt frukost och det var en mycket fin frukost här på Systrar & Bönor. Jag kan varmt rekommendera detta ställe om man står ut med toalett och dusch i korridoren.
Hämtade cykeln vid nio packade ner och gav mig av 10:15. Solen sken och det gick att köra på de högre växlarna nästan hel dagen. Det vara bara när jag närmade mig Tomelilla som det började bölja lite. Trampade på och var vid Smygehuk efter en timme. Åt en glass och fortsatte mot Ystad. Här avvek jag en del från Sverigeleden för att komma in till staden för att stämpla i Sverigeleden s cykelpass. Stannade vid ett fint ställe Mosseby kaffestuga och åt en strömmingsmacka och drack kaffe och Loka. Fortsatte sedan efter den vackra kustvägen till Ystad där jag var vid 13. Efter att jag stämplat passet på turistbyrån fortsatte jag efter Sverigeledens, Ystads strandpromenad bort till Nybrostrand där jag vek av upp via Sventorp till Tomelilla.
Hela färden bjöd på fatastiska vyer i det soliga och varma vädret. Framme vid Tomelilla visade det sig att campingen inte hade öppnat för säsongen så jag var helt solo tills en husvagn med en ensam man svängde in och som jag slog läger.

Nu blir det lite nudlar och smörgås till middag










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar