onsdag 21 maj 2014

Kom fram till Bromölla idag

Cyklat 122,6 km använd tid 8,51 snitthastigheten var 14,2

Vaknade tidigt av alla fåglar som kvittrade och när korparna satte i gång i trädet bredvid mig gick jag upp och satt på cykeln 6:15. En härlig morgon, helt lugnt på vägarna till en början. Det är helt fantastiskt vilka vägar dom har hittat för Sverigeleden. För det mesta är det små snirkliga vägar med lite trafik.
Det var ganska mycket stigning till att börja med men nerförbacken mot Degeberga var en njutning. Hoj vad det gick ;-).  Jag hade bestämt mig för att ta mig till Önnestad som enligt färdplanen var mitt mål. När jag väl var där och stärkt av en fadafel i Vä så ville jag fortsätta lite till. Försökte hitta någon lämplig övernattning men antingen var det för skogigt eller för öppet eller en badplats som jag gillade där var det camping förbjuden. Så jag fortsatte bit för bit och när jag vände kartblad såg jag att det var endast 1,5 mil kvar till Bromölla och då bestämde jag mig för att göra ett försök på deras camping-plats. Jag kom fram presis när värdinnan var på väg att stäng och fick en fin plats och en dusch. Härligt med en dusch när man svettats mycket två dagar i samma kläder. Middagen fick bli en burk gulaschsoppa och macka med rökt renost. Känner mig nöjd med att hämtat in förseningen som jag drabbades av pga sen cykelleverans.
Lite solsveda på armarna har jag fått och visst känns det att det här är ett sittande jobb

Lite bilder från dagen. Bokskogar, vinodlingar, väderkvarnar och jordgubbsland som heter duga. Var lite av vad som jag passerade





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar