söndag 18 maj 2014

Utan cykel har allt gått bra

Nu är jag framme vid första övernattningen Svea B&B i Trelleborg. Ett fint litet ställe med egen toalett och dusch, kakelugn och egen balkong. Tyvärr började det regna när jag kom till Malmö men nu framme i Trelleborg slutade det. I morgon har det dock utlovats sol. Jag skall nu ta en runda på stan för att se om jag kan få lite kvällsmat, man vet inte när det blir mat här näst. Det lilla jag såg av Trelleborg från busstationen och till Svea var att det verkar vara en mycket trevlig stad med många små gamla fina tegelhus.

I morgon bitti bär det iväg till Bussgods och förhoppningsvis är cykeln på plats och efter frukost är planen att det skall bära iväg mot Smygehuk via Ystad och upp mot Tommelilla.

3 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Nu finns min cykelkartong sparad till dig på Bussgods i Karesuando.
    Ha en riktigt skön tur norrut...
    Se till att du har mycket krafter i benen mellan Karesuando och Kilpisjärvi..
    Tuff sträcka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lysande Stefan, ett stort tack. Är det inte kallt däruppe? Här är mulet idag men det utlovas sol till i morgon och riktigt go värme :-)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera