onsdag 28 maj 2014

Vila i Linköping

Idag vart det lite cykling trots allt men med nästan ingen packning. Jag tog med mig kamera och dator för säkerhets skull. Cyklade runt lite och rekognoscerade hur jag bäst tar mig iväg i morgon.

Sov ut på morgonen och tog det lugnt med morgon bestyr och frukost. Bokade tvättstugan och tvättade upp så nu är allt fräscht igen.
Ringde Leffe Welén och vi bestämde oss för en gemensam lunch vid muséeområdet Gamla Linköping. Till min förvåning villa han bjuda på lunchen vilket tacksamt mottogs av en fattig pensionär. Vi hade en trevlig pratstund där på Värdshuset i Gamla Linköping. Efter det gick jag en sväng och tittade lite på de gamla fina husen där. Köpte billigt godis i Cloettas butik som ligger lite på ena sidan mot parkeringen.

På hemvägen cyklade jag mot Malmslätt för att försöka hitta bästa vägen ut i morgon, vilket jag gjorde. I Malmslätt handlade jag lite mat.
Hemma vid tältet var det soligt varmt och skönt. Kändes underbart att få sitta i solen och bara vila. Vid halv fem dök det upp ytterligare en gubbe på cykel och vi samspråkade lite. Han kom närmast från Katrineholm och var Dansk som hade cyklat till Travemünde tagit färjan till Helsingfors och vidare till Tallin och Stockholm. Därifrån hade han cyklat hit till Linköping. Han berättade att han ett tidigare år cyklat till Umeå men var besviken på svenska tåg när han inte fick ta med cykeln med där hem.

Åt en del godis och kvällen avslutades med en Bullens korv. En bra dag ovh i morgon bär det av till Motala där ett vandrarhem väntar på mig där jag tänker avvakta regnet som skall drar förbi på fredag.       
Jag fick tyvärr ingen stämpel i mitt cykelpass idag. Stämpel skall finnas på Postmuséet här men det var stängt på grund av sjukdom. Så jag gjorde en kort notering på platsen där den skulle sättas.



      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar