måndag 24 mars 2014

Våren kom tillbaka

Ja då kom våren tillbaka. Igår var det runt 5-6 grader varmt och jag frestades med att ta ut cykeln igen och gav mig ut på en runda ca 2,6 mil. Jag hade med mig kaffe och macka och slog mig ner i en skogsglänta , lite i lä. Där njöt jag sittande i min fina stol av stillheten och vår solen. Jag började bokföra hur mycket jag kommer att cykla innan jag ger mig av och hittills (i år alltså) har jag bara vart ute tre gånger och totalt cyklat 7,6 mil. Jag räknar inte med att upp nå något speciellt antal mil utan det viktiga för mig är att jag känner mig bekväm på cykeln och takten jag cyklar. I går höll jag en snitt hastighet på ca 15 km/tim och det tror jag är ett bra tempo när jag kommer igång.

Idag skall jag beställa frontväskor, liggunderlag, och tält. När detta kommer blir det att öva en längre tur (ca 7-8 mil) med full packning.

Jag har stämt av med Bussgods om hur tidigt jag behöver lämna in cykeln så att den finns på plats i Trelleborg när jag kommer för att hämta ut den. 2-5 arbetsdagar var svaret så det blir att skicka iväg den måndagen den 12:e allra senast 13:e maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar