tisdag 25 februari 2014

Första turen för året

Då var första turen för året avklarat, härligt, äntligen!

Det var lite kallare idag än vad som spåddes igår. 5 plus och på hemvägen en frisk motvind gjorde att det nöp i örsnibbarna och jag blev kall om tårna. Men härligt var det att få susa ut på årets första tur. Garnviken runt en tur på 2,3 mil var lagom att starta med. Kaffe och macka i korgen var mysigt att njuta av i en läig skogsglänta.



Min cykel är en Cresent Nexus 7 (7 vx), City Cross som jag köpte 1987 men den är rätt lite använd och jag tror den kommer att passa mig perfekt för Sverige turen.

1 kommentar:

  1. Kul att du kommit igång med cyklingen! Den där cykeln kommer att vara fantastisk, särskilt eftersom det är ett beprövat kort. Själv byggde jag om en gammal trotjänare, men jag blev klar först en dryg vecka innan avresa som är i morgon. Det kan gå hur som helst. Lägger till bloggen i min feed.

    Martin
    www.afkotb.com

    SvaraRadera